Nu pratar vi om detta en stund.

Bland det värsta jag vet är när folk inte svara på sms. Det värsta jag vet är när snubbar jag är kär i /vill ligga med inte svarar på mina sms. Hellre ett otrevligt svar än inget svar alls. Inget svar alls betyder ju att man kan fortsätta inbilla sig att personen fortfarande vill svara men är förhindrad av batteritorsk, dålig täckning, sjukdom eller ond bråd död. Antaglien beror inte det uteblivna svaret på något av de ovanstående alternativen, men det är vad vi brudar inbillar oss om killarna inte svarar. Vilket resulterar i att vi fortsätter höra av oss.

Under gårdagen diskuterade jag och Sara detta då en snubbe hon har "dejtat" lite helt plötsligt har slutat svara på sms när han tidigare var sms-mästaren och kunde knopa ihop ett trixigt sms på en halv sekund. Han svara kanske lite sporadiskt. Om det nu är så att han inte vill nåt mer kan han väl bara skriva ett: Tack men nej tack! Det är ju bättre än att gå omkring och fundera. För fundera gör vi ju. Vi är ju trots allt brudar (även om vi är mindre brudiga än de flesta andra brudar). Det ska ju vara klart och tydligt.

I förra veckan skickade jag ett sms till en kk där jag skrev: Ska vi ta en snabbis? Inget komplicerat liksom. Dock fick jag inget svar. Och denna kk har ALLTID sin telefon i fickan. Om han inte ville just då kunde han ju liksom bara skriva: Nej! eller Jag spelar tv-spel med boysen. Då vet man ju liksom det. Men istället möts jag av tystnad.

Sms-tystnaden stör mig som ingenting anna. Fasiken, jag svara alltid på sms. Om jag inte gör det är det för att jag har läst det och inte haft tid att svara och då glömt bort det eller så svarar jag inte därför att det bara är Sara som skriver nåt om att hon sitter bredvid en illaluktande tjockis på bussen. Men i 98 % av fallen så svarar jag. Det tyder ju på hyfs. Jag tänker jämföra sms-tystnaden med att inte svara på direkt tilltal. Båda är lika jävla ohyfsade. SVARA FÖR FAN PÅ SMS MÄNNISKOR!!! Vill ni inte prata med personen så säg det då istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0