Något ganska tänkvärt.

Jag läser Linda Rosings blogg. Den har varit som en drog för mig sedan jag hittade den en ensam lördagsnatt i Umeå. Idag skriver hon om hur lika hon och hennes dotter är. Att dom typ ligger på samma "nivå. Att dom är kompisar. Ehhhhhh. Hon skriver ofta så. Att dom typ är kompisar. Och jag förstår att hon känner så. Det gör jag verkligen. För texterna denna Rosing plitar ner i sin blogg liknar min dagbok från högstadiet. Det är känslor hit, det är gullig dit, det är blaha blaha hitan och ditan. Rosing är liksom 34 år gammal med en dotter på 14 år. En dotter som hon agerar kompis till istället för mamma eftersom dom ligger på samma nivå rent utvecklingsmässigt. 

Samtidigt så får jag lite ont i magen. Stackars denna 14-åriga brud som har en mamma med jeansstorlek 24, sillisar som börjar likna Lolo Ferraris storleksmässigt, som petar pannan full med botox var tredje månad, som tatuerar sina ögonbryn och läppar, som fyller läpparna fulla med det ämnet som är hetast hos plastikkirurgen för tillfället, som är helt beroende att vika ut sitt känsloliv i kvällspressen, som har haft sex i tv och som tvångsmässigt tränar 2-3 timmar per dag. Hur ska denna lilla tjej någonsin bli nöjd med sig själv? Hur ska hon liksom tro att hon någonsin är ganska bra som hon är?

Herregud, jag var nog osäker i den åldern och då har jag ändå världens mest självsäkra mamma som har sagt att jag kan göra vad jag vill, när jag vill och att jag är så jävla bra precis som jag är. Hur osäker kommer då inte Linda Rosings dotter bli? Med en massa som beter sig som en osäker 14-åring med vissa labila tendenser?

Natacha Peyre kanske inte var helt ute och cyklade när hon föreslog körkort för föräldrar? Undra om hon hade en annan "glamour modell" i åtanke?


Jag vet inte asså. www.hanky.se/lindarosing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0