Mommy dearest

Jag har precis varit till en kompis som är väldigt sjuk och lämnat lite isländska dunderpiller. Jag har även masserat ryggen på personen, kliat i håret, strykt över kinden, skedat, bäddat ner och med snäll röst frågat extremt många gånger: Hur är det? Fryser du? Har du ringt vårdcentralen? m.m. m.m.

Jag är såååå extremt moderlig. Jag börjar inse det. Och alldeles alldeles för snäll för mitt eget bästa.

Jag sätter 1000 spänn på att min moderlighet och vänlighet att hjälpa en sjuk kommer göra mig sjuk (personen var fasiken jävligt rosslig och febrig och risig). 1000 spänn!!!! Inga goda handlingar kan man utföra ostraffat. Inga alls. Ingen vänlighet kommer man undan med inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0