Mitt ständigt dåliga samvete och bristande samhällsansvar

Jag prenumerar på DN. Jag gillar DN. Problemet är att jag sällan hinner läsa hela tidningen. På morgonen hinner jag liksom bara snabbt bläddra igenom nyhetsdelen. Hinner aldrig med kultur, ekonomi, jobb och dylikt. Den senaste veckan har jag inte hunnit med nyhetsdelen heller. Kan vara därför jag är helt uttömd på åsikter och tyck och tänk. Jag vet liksom inte vad som händer ute i världen. Jag har ingen aning. Jävligt svårt att tycka något då liksom. Jag måste ta tag i detta. Jag vill vara en åsiktsmaskin som hatar på saker. Jag föraktar ju för fasiken människor som inte tycker något och nu känns det som om jag håller på att bli en av dessa oallmänbildade människor som inte kan nåt. Det gör ont i själen på mig. Jag skäms nästan över hur litet intresse jag har visat omvärlden de senaste två veckorna.

Jag är lite sugen på att åka in till stan och shoppa lite, men jag har inte bestämt mig om jag är frisk. Antagligen är jag inte det, men jag har druckit tre glas blåbärssoppa och tänker hävda att det har gjort mig hyfsat frisk.

Jag måste nog gå och väcka Sara nu. Vi hinner liksom bara umgås 4 timmar till innan hon åker och jobbar. Sen hinner jag inte se henne innan jag drar till B-town tidigt imorgon. Hur ska detta gå? Kommer vi liksom ringa varandra och gråta av saknad på nätterna? Antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0