Kärringar

Jag tycker inte om äldre kvinnor. Äldre kvinnor har ett sådant jävla sätt mot oss yngre kvinnor. Kvinnor över 50 hatar oss kvinnor i 20 års åldern. Jag är övertygad. Dom tycker att vi är idioter som tycker att vi förtjänar saker vi inte förtjänar. Att vi egentligen inte borde få nåt här i livet. Vi ska liksom veta vår plats. Och dom vill gärna påvisa detta för oss. Liksom visa sin makt. Visa att dom är äldre och klokare.

Igår på H&M blev jag utsatt av en 50 + kärring ute på en makttripp. Jag stod i kön och skulle betala och från ingenstans dyker denna tjocka kvinna upp och ställer sig före mig i kön. Hon bara liksom glider in. Det var inte så att hon inte såg mig eller inte förstod att jag stod i kö, nej hon tyckte bara att det var hennes rätt att gå före. För att hon var äldre och viktigare. Och jag protesterade inte. Hon såg så jävla butter ut så jag vågade inte säga ett ord med rädsla av att hon skulle slå mig i ansiktet med sin skinnryggsäck.

Hon var givetvis klädd i rosa foppa-tofflor, mjukisbyxor, reklam t-shirt. ryggsäck och någon form av träningsjacka. Tjock var hon också. Och hade håret färgat i två färger i sann kärring anda. Bara en titt på henne och jag insåg ju på en gång att det var en maktgalen kärring med hat mot kvinnor i 20 års åldern vi hade att göra med. Givetvis glömde hon även att dra sitt klubbkort och tvingade den stackars expediten att göra om hela köpet och givetvis flög det ut tonvis av gula post-it lappar ur hennes väska när hon skulle plocka fram plånboken (vad är upp med kärringar och post-it lappar?).

Jag förstår att det är jävligt jobbigt att bli äldre och ful. Jag förstår att det är jobbigt att se yngre kvinnor leva det liv som dom vill leva. Men vad hände med att UNNA andra människor saker, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0