I sann brud anda

Jag försöker packa. Och eftersom jag tog den stora resväskan ser jag det som min brudiga plikt att fylla den. Jag har ingen aning om hur länge jag ska vara borta, men knappast mer än ett par dagar. Ändå har jag fyllt en resväska modell jättestor. Säkerligen en 15-20 möjliga outfits som om jag vore en kunglighet på stadsbesök. Jag kan verkligen inte packa lite. Jag är alldeles för fäst vid mina kläder. Måste ju liksom finnas valmöjligheter. Och nu är det ju helt plötsligt kallt ute också, då måste jag ju packa både varma och svala kläder. För vädret kan ju antingen bli kallt eller varmt. Förjävla jobbigt detta. Och då har jag liksom inte ens börjat packa skor än.

Nedpackat hittills:

- 2 par shorts
- 3 kjolar
- 2 par jeans
- Ett par byxor
- 9 t-shirts
- 4 linnen
- 2 bodys
- 10 par trosor
- 5 par strumpor
- 4 bh:ar
- 3 tröjor
- 2 jackor
- Mjukisbyxor
- En bikini

Det är ju inte riktigt friskt. Ack denna separations ångest. Jag måste sluta vara så fäst vid prylar jag äger. Jag är så jävla brudig. Om jag använder hälften får jag vara lycklig. Mamma kommer även bli sur för nu kommer hon ändå inte få plats med sånt som hon vill skicka med. Jag borde egentligen se över packningen men nu orkar jag inte me't.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0