Hyckleri

Fan. Jag känner mig som en hycklare efter inlägget nedan. Som en fejk. Som en sån där som inte lever som jag lär. Jag får en sådan lust att försvara mitt tidigare handlande. Det faktum att jag liksom deltog (om en mycket indirekt) i djurdödandet. Till mitt försvar: Jag var inte vegetarian just då. Åt kött mellan 0-13 år. Åt inte kött mellan åldern 13-17 år. Åt kött mellan 17-21. Äter inte kött sedan 21 års ålder. Så! Nu känns det bättre. Puh. Skönt att ha lättat mitt hjärta. Vill ju inte framstå som en hycklare. Jag erkänner att jag har varit lite velig i mitt handlande och inte riktigt haft klart för mig vad jag tycker rent åsiktsmässigt i vissa frågor, men nu (i den eminenta ålderna av 24 år) tror jag att jag börjar få ordning på åsikterna och var jag står i vissa frågor. I fortsättningen ska jag försöka vara så jävla konsekvent.

Undra om det är så här Linda Rosing känner sig varje gång hon hävdar att hon är en bra förebild till sin dotter? En god mor? Känner hon att hon kanske hycklar lite? Kanske inte lever som hon lär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0