Glorifierar grova lagöverträdelser.

Jag har en sjuklig fascination av "storys" som innehåller någon typ av Robin Hood budskap. Där liksom någon/några bryter mot lagen, men gör det av en bra orsak vilket gör det hela okej. Ni vet liksom "storys" där man typ håller på den som bryter mot lagen. En av mina favvo filmer är The Boondock Saints där huvudpersonerna springer omkring och tar död på folk som dom anser är onda. Inte en endaste gång under filmen tycker jag synd om personerna dom dödar. Utan jag sitter liksom där och tycker att dom göra rätt som mördar folk. Blir inte ens lite illa till mods.

Lustigt det där att man i vissa fall tycker att  grova lagöverträdelser är helt okej, så länge de liksom inte drabbar en "god" människa. Men i andra fall aldrig skulle acceptera det hela. Grejen är ju att varje bakom varje mördad människa (ond som god) så finns det alltid (i de flesta fall) anhöriga som kommer sörja. Varför anser vi då att det är okej att döda "onda" människor? Tycker vi liksom att det är värt att offra dom för att bespara andra lite lidande?

Just nu vet jag att jag absolut inte skulle bli arg om någon får för sig att skjuta Mugabe. Jag skulle nog t.o.m. le lite inombords. Trots att hans familj antagligen skulle sörja. I min mening måste han dock offras för befolkningen i Zimbabwe välbefinnande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0