Ett litet litet sting av irritation

Jag har lagt fram på förslag till Nils att vi borde gå ut och dansa lite i helgen. Det var länge sedan vi hade en seriös "gå-ut-och-dansa-kväll". Till svar får jag bara en massa dravel om att han ska jobba en massa och ojojojojoj så jävla jobbigt. 6 dagar i rad. Ojojojoj.

Och snabbt kommer tanken till mig. Tönt tänker jag! Jävla tönt! VET DU INTE HUR BRA DU HAR DET? VA? Mig är det däremot synd om då jag måste cykla mina 7 km till jobbet i stark motvind och regn, med en skev cykel, med mascara i ansiktet och med svetten rinnandes ned för ryggen. Jag måste stiga upp okristligt tidigt på morgonen. Jag måste alltid ha med mig mat eftersom arbetsplatsen ligger mitt ute i ingenstans. Jag kan inte gå i affärer eller titta på folk för lite inspiration på lunchrasten. Allt jag ser är människor i sterila kläder och hårnät. Nä för fan din lilla gnällspik! SNAP UP!!! Tänk på dom där stackarna i Zimbabwe nu när Tsvangirai har dragit sig ur valet. Som liksom inte ens kan köpa en liten brödskiva eftersom psyko Mugabe är förstört landets ekonomi. Tänk på det du!!! Tror du inte dom med glädje skulle jobba 6 dagar för att kunna köp iaf en halv limpa eller så? Där är 80 % arbetslösa.

Jag ska jävlar i mig köpa en självhjälpsbok till Nils så att han börjar tänka positiva tankar. Jag menar, jag är inte den mest positiva av människor men jämte honom är jag för fasiken lika jävla positiv som den mest positiva av alla programledare i barnkanalen.


Kommentarer
Postat av: Nisse P aka Tönt enligt hanna.

Det där var ju inte rättvist någonstans. Rätt osjysst påhopp.



Trodde du förstod att jag ville få fram att jag inte kan fara på Boden live i helgen då jag endast är ledig söndag. Och att jag dessutom tyckte det var dags att gå ut och dansa. Du är bra på att omformulera saker jag skriver till dig, för att sedan lägga ut här.



Och här försöker jag skjuta till positiva tankar till dig och uppmuntra dig och lyssna på dina klagosånger om han som du påstår inte älskar dig. För vad? Sluta gnäll om honom då! Gör något åt saken istället. Om inte, gå vidare. That's it.



Vi lever i Sverige. Tyvärr är jag inte i dagsläget rik nog för att skjuta till en slant till de fattiga i Afrika. Om jag hade haft det hade jag gjort det. Gör du det?



Not cool hanna, not cool at all!









2008-06-23 @ 22:41:24
Postat av: Miss M

Haha vad roligt med lite äkta bloggräl, tihi tihi! Me like!

2008-06-26 @ 13:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0