Detta är Ola

Ola är en "vän" till mig. Jag väljer att definiera honom som en sådan, fast jag egentligen tycker att våran relation är odefinierbar. Och det är liksom så jag föredrar att relationen är, odefinierbar. Vi kan helt enkelt säga att bloggandet och vår förmåga att "hata" på saker förde oss samman.

Jag tycker att Ola är en fantastisk människa. Det gör jag sannerligen. En rolig människa. Kanske lite intressant i vissa avseenden. Även fast han saknar ett tyck och tänk som jag kan anse gör en människa intressant. Ola är ganska ytlig, men jag tycker det är helt okej. Ola är snygg själv och har därför rätten att vara ytlig. Han kan ju inte nöja sig med någon som är fulare än vad han är. Den bästa personligheten i världen kan liksom inte kompromissa med ren och skär skönhet.

Jag väljer även att definiera Ola som en player. Men han kommer även undan med det. Han sköter hela playigheten med finess. Många bollar i luften men ingen boll känner till den andra bollen. Detta är en förmåga jag uppskattar. Det är verkligen en förmåga som krävs i en liten stad. Vidare är han lite mystisk. Och det är ju alltid nice. Han är liksom inte ute efter att vika ut sig totalt in den interaktiva världen som undertecknande är. Han behåller en integritet i ett samhälle där integriteten är svår att behålla. Liksom håller huvudet högt i en stad där det är svårt att hålla huvudet högt p.g.a. av skitsnack hitan och ditan. I ett samhälle där man ska tro att man inte är någon sticker han ut och har en viss "jag bryr mig inte om vad du tycker, I'm gonna do my thinnnnng". Det gillar jag. Liksom pissa på hela etablissemanget. Ett etablissemang jag hatar.

Kontentan av det hela är att Ola är en skön prick även vad alla andra säger. Jag är den största försvararen av en person som jag tror kan få ta mycket skit. Skit som han förtjänar, men ibland inte förtjänar. Som alla människor har han sina goda sidor och sina dåliga. Men det är ju liksom bara att gilla läget och ta folk för vad dom är. Idag sa han dock: "Du är ju extrem, medan jag är normal!". Ett uttalande jag ställer mig avvaktande till. Då jag inte anser att han är ens i närheten av normal. Men normal är ju tråkigt.

Check out his blogg: http://olaaa.bloggspace.se. En dag kommer vi starta ett bloggimperium och ta över världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0