Date-night

Var och såg Sex and the city filmen med Nils. Var macho som fan och lipade inte en endast liten tår. Fast jag ville vissa gånger. Nu är den eran liksom över. Kanske det jag vill ta till lipen för mest. För att nu är Sex and the city eran över på riktigt. Det är liksom ett 10 årigt förhållande som tar slut. Finns dock hopp då lillebror kittade hela boxen med alla avsnitt till mig i julklapp.

Djup diskussion med Nils om våra respektive framtider. Ett år kvar i skolan. Sen är det liksom allvar för hela slanten. Kan ju få ångest för mindre. Det enda vi kunde säga med all säkerhet är att vi är ämnade för stora saker. Big things. Jag är även övertygad om att jag kommer vara färdig med Umeå om ett år. Done my part fo sho! Redo för nästa steg eller så. Redo att gå vidare i livet. Och som jag längtar. Jag vill starta ett "riktigt" liv. Förhoppningsvis göra lite nytta. Vara en del i nåt.

Igår fick jag höra att jag är känd som en samhällskritisk person. Mattias tyckte det var en klockren beskrivning. Och jag håller med. Det är en titel som inte alls stör mig nämnvärt. Nån måste ju tänka åt alla andra som inte tänker. Nån måste ju säga det ingen annan säger. Jag tar härmed på mig det ansvaret med stolthet.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag blev lite intresserad över den del i detta inlägg i där du beskriver att du och nils är "... ämnade för stora saker". Hjälp mig att fylla in "the blanks". Jag antar att jag är ungeför i samma position som er, dvs samma erfarenhet i form av våran gemmensamma utbildning. Visst har vi alla erfarenheter vid sidan av skolan också, men vad jag vet är det ingen i vår klass som har någon erfarenhet som slår så högt att man kan säga "ämnad för stora saker". Missförstå mig inte, är absolut inte ute efter att klanka ned på något sätt, utan är mer ute efter att förstå. Så till min fråga;



Vad är det som gör att du (och nils - men eftersom din blogg) är ämnade för stora saker?



Idér som du/ni går och bär på? erfarenhet? jobberbjudande? personlighet?...



För min del, om man är ämnad för stora saker bör man väll oxå besitta någon typ av unik del, fysisk (stor/a..) eller/och psykisk (personlighet), det vill säga skall man t.ex. gå in i den publika sektorn kanske detta stordåd bör förändra markandsekonomin i postiv riktning. Vad jag försöker säga är att man bör komma fram med förändringar som gör skillnad!



Jag vill verkligen inte framstå som dryg på något sätt, jag skulle inte bli direkt förvånad om du eller nils faktiskt gör stora saker med era liv. Vad som fick mig att skriva denna kommentar är därför bara av ren nyfikenhet!

2008-06-22 @ 02:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0