You could have it so much better!

Bra låt av Franz Ferdinand. Men även känslan av dagen som sådan. Dagens tankegångar har lämnat en viss sur smak i munnen och jag har lidit av en enorm ångest över min egna lathet.

Idag slog det mig (mycket för att jag tittade på Amerikans film där alla lyckas och blir framgångsrika): I could do so much better! Bara titta på mina studier. Jag gör bara det jag måste och på minsta möjliga tid. Det har alltid funkat och alltid gått bra, så jag har aldrig orkat anstränga mig mer än minimalt. För resultatet blir alltid bra. Inte fantastiskt, men bra. Hade jag bara ansträngt mig lite mer, ytterst lite egentligen, så hade det kunnat bli fantastiskt. Men jag gör det inte. För jag behöver inte. Vilket tyder på extrem lathet. Vilket är sjavigt! Finns givetvis fler exempel men för min självkänslas skull tänker jag inte rabbla upp alla mina tillkortakommanden

Min oro ligger dock i att jag är övertygad om att en dag kommer bakslaget. Som en dusch av kallt vatten. Jag kommer stå där oförberedd och misslyckas. Och jag kommer vara medveten om att om jag bara hade ansträngt mig lite någon gång så hade det hela gått bättre. Kanske blivit fantastiskt.

Resultatet av dagens tankegångar är att jag är mycket snack men jävligt lite verkstad. Jag älskar ju att höja både min intelligens och egna upplysthet till skyarna, men egentligen är jag inte värd ens lite. För jag kämpar aldrig för nåt. För jag klara mig bra ändå. Jag är en jävla latmask. En fasad bara. Jag hade kunnat vara mer, men är inte det. Utan pratar bara om att vara det.

För övrigt, så upprörs vi idag av steningen av 7 kvinnor som snart kommer gå av stapeln i Iran. Japp, bara kvinnor som har haft sex utanför äktenskapet ska stenas. Männen de har varit med ska givetvis inte stenas. Patetiskt av Iran att ta till detta och sen säga att det hör till deras religion att göra så. Ingenstans i Koranen nämns stening, men i Bibeln görs det dock. Men sist jag kollade så praktiserar de flesta iranier islam? Fuck dödsstraff! Fuck fundamentalister som vrider och vänder på religösa skrifter och nyttjar detta för att kunna utför perversa, primitiva och förlegade handlingar. Fuck mänskligheten som ta mig fan är helt dumma i huvudet.

Kommentarer
Postat av: rikard

själv har jag haft energin och viljan, är absolut ingen latmask, men tyvärr har jag exakt samma känsla inom mig. jag är inte bara en fasad utan en bluff.

2008-07-29 @ 23:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0