Vad vi kallar en pik?

Idag fick jag två böcker av min chef. Som en present sa hon. Kan tyckas snällt, men jag befarar att det fanns en baktanke eller kritik riktad mot min person döljt i gåvan i sig.

Böckerna hette: Stora hälsoboken och 100 sätt att rädda världen.

Som jag ser det verkar det som om hon tycker att jag har kass hälsa och behöver lära mig att vara mer hälsosam. Dock har hon sett en massa potential i mig och tror att jag på allvar kan rädda världen. Och eftersom jag har potential att rädda världen (därav 100 sätt att rädda världen boken) måste jag hålla mig frisk och hälsosam (därav Stora hälsoboken). Eller vad tror ni? Hur ska jag tolka detta? Generositet eller en pik mot min person?


Kommentarer
Postat av: rikard

tragiskt nog tror jag inte att det finns en tanke alls. hon gjorde det lätt för sig, följde den stora samhällsströmmen och köpte två stycken måste-ha-böcker (=om du vill vara lika politiskt korrekt som alla andra).



men det skulle vara kul om det fanns något klurigt...

2008-07-03 @ 19:30:33
Postat av: Gustav

Tyvärr kan jag inte göra någon djupare koppling. Dock i min mening skulle jag faktiskt tycka att det är bättre att få en gåva där det dolda budskapet är en pik. Penetrera böckerna sen budskapet och kontra! Ren generositet finns inte, om inte din chef är lite koko det vill säga! :D

2008-07-04 @ 07:23:52
Postat av: Marina

100 sätt att rädda världen står redan i min bokhylla-oväntat va?!

2008-07-04 @ 15:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0