Nyhetstorka = likgiltighet

DN var så jävlia tråkig idag. Inget upprörande alls fann jag mellan raderna. Är detta vad journalisterna väljer att kalla nyhetstorka? Nyhetstorkan får mig iaf att känna mig likgiltig. Har jag inget att bli upprörd över eller irritera mig på känner jag mig likgiltig. Sökte på Aftonbladet för lite inspiration, men har ännu inte hittat nåt av intresse. Känner mig kanske en aningens irriterad över att det bara står triviala kändisnyhter och det faktum att det inte går att läsa artikeln om hur Blondinbella sexöverfölls om man inte är medlem (mamma skulle säga att det är ytterst pervers av mig att vilja läsa något sådant).

Det enda upprörande jag kan komma på är att det finns en klubb på Stureplan som heter Solidaritet när det är vänsterna slagord. Ska det vara roligt? Är det ett skämt?

I övrigt är jag nöjd över att jag hittade Djungelvrål-klubbor i en godisaffär i stan (beroende? ja!). Mycket nöjd är jag även över min Tiger klänning som jag köpte på 60 % rea på Vision.

Fundera lite om det är bra eller anus att tatuera in "Rättvisa kommer från vänster" på vänster arm. Coolt nu, kanske mindre coolt sen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0