Nu är jag nerdy nerd på riktigt! Hell yeah!

Elliot: I'm not a geek.
Todd: What's that on your finger?
Elliot: It's a rubber thingie that I wear to help me turn the pages... quicker...
Todd: (Laughs) She said rubber thingie.

Har ni alla sett det avsnittet av Scrubs? När Elliot har en sån där grej på fingret som gör det lättare att bläddra bland papper? Så att man liksom slipper fukta fingret med saliv hela tiden. Det är den ultimata nördprylen. Idag har jag använt mig av två. En på höger pekfinger och en på vänster tumme. Jag är nu officiellt super duper nerdy nerd. And proud of it. Fan vad jag bläddrade papper, sorterade och arkiverade. Viktigt att ha två då man ibland på jobbet måste bläddra papper från olika håll. Och spara tid gör jag också, då jag slipper byta mellan fingrarna. Så nördigt. Så coolt nördigt. Kan ha varit höjdpunkten i mitt arbetsliv hittills. Om det visar vilka skit jobb jag har haft eller att jag nöjer mig med lite låter jag vara osagt.

Whats next? Kommer jag nu sitta på kvällarna och titta på lite Sci Fi? Kommer jag snart ha utvecklat en längtan efter rollspel eller lite World of Warcraft (heter det så?)? Kommer jag snart ha byxorna högt uppdragna? Och håret i flätor? Eller stereotypiserar jag nördgenen nu? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0