När jag blir stor.

När jag blir stor vill jag bli lobbyist. Jag tror det hade passat mig utmärkt. Jag är sjukligt envis och bra på att prata på ett vis som ger folk dåligt samvete eller iaf blir lite upprörda. Tror det hade passat utmärkt.

Givetvis förutsatt att jag bara behöver lobba för saker jag bryr mig om och kanske brinner lite för. Jag har brunnit för många saker i mitt liv. Började brinna för att stoppa plågsamma djurförsök i 13 års åldern, sen brann jag för att stoppa hiv spridningen i Afrika, sen stoppa könsstympning, sen brann jag för att stoppa trafficking, sen utvecklade jag ett hat mot Bush och en vilja att krossa hela USA, sen brann jag för vänstern, sen var det miljön osv. Just idag brinner jag för alla ovanstånde saker samt att återigen göra Sverige rött. Minska konsumtionen, lika rättigheter och en vilja att förhindra det klassamhälle som högern håller på att forma.

Vad gör jag då åt allt detta? Jag försöker leva som jag lär helt enkelt. Fast jag ska bli ännu bättre. Och mer engagerad. Då gör jag nog min mamma och mig själv jävligt stolt. Min mamma hävdar att jag har lite rebell i mig. Jag är villig att hålla med.

Såg precis en dokumentär om Evo Morales och indianernas kamp i Bolivia. Fick mig att längta tillbaka till Sydamerika. Om det är någonstans man kan börja brinna så är det precis där. Jag besökte ju inte heller platsen där Che avrättades när jag var i Bolivia. En dag ska jag dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0