Mitt provokativa matval.

Idag sa en arbetskollega att om jag nu minsann inte tänkte äta kött så får jag inte ha växter hemma. För dom dör ju också. Och det är ju mord. Och att vi tar växter från naturen (där dom hör hemma) och har dom hemma är ju plågsamt för dom och påverkar miljön. Så växter får jag inte ha hemma. Nej nej. Och sjuk kommer jag bli också som inte äter kött. För vi är gjorda för att äta kött. Våra tänder är tydligen ett bevis för detta. Alla mina argument för att inte att kött är bara skit. Finns ingen substans i det jag anser.

Jag är ganska less på att bli ifrågasatt över detta. Varför tar folk nästan illa upp för att jag inte äter kött? Jag har inga problem med att folk frågar varför, men jag har problem när folk försöker argumentera mot mig och typ "övertala" mig att äta kött. Folk blir ju fasiken upprörda. Jag har ju för fasiken inte valt att bli högerextremist. Vad är det med mitt val som gör folk så upprörda? Vad är det som gör att folk måste ifrågasätta det hela? Och sen nästan överbevisa mig om att jag har fel i min övertygelse. Kan jag inte bara får vara vegetarian om jag vill det? Jag gör ju ingen illa.

Vill ni ställa till ett jävla hallå så bli vegetarian. Det finns ingenting som provocerar andra människor så mycket.


Kommentarer
Postat av: Gustav

Haha! Jag förstår helt, jag tror att det är ett arv från något gammalt flockbeteende. Gör man inte samma sak som resten av flocken blir man ifrågasatt. Alltså är det mer än rädsla från deras sida då de inte vet var de har dig och din lojalitet mot "flocken". Min brorsa kan nog klassas som "veggieburgare". Det finns inget som roar mig så mycket som när vi äter middag hos farmor och farfar;



- Men ska du inte äta något ordentligt



Samma sak är med alcohol för den delen. Dricker du inte alcohol på festen blir du djupt ifrågasatt och placerad i skamm-hörnet. Tänk om man inte vill spy en hel förmiddag dagen efter, eller ha huvudverk dom två följande dagarna. Fredrik Lindström har för övrigt täckt den delen hos det svenska folket.

2008-07-01 @ 21:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0