Hemmafru deluxe

Det är liksom inte bara det att jag börjar bli präktig och praktisk. Jag har gått och blivit huslig också. Bakar bullar, stryker gardiner, fållar gardiner, byter mattor, pyntar lite, städar lite, plockar lite m.m. Jag vet fasiken inte vart jag är på väg? Håller jag liksom på att bli vuxen nu?

Just i detta nu bakar jag en rabarberpaj. Klockan är liksom 22.30 och jag står och bakar paj. Men det är mest för Saras skull. Hon fyller ju år. Tänkte att hon behövde nåt gott när hon kommer från jobbet. Jag har dessutom köpt rabarbern till pajen. Jag har inte pallat den. Det var alldeles för regnigt ute för att jag skulle orka dra till villaområdet här bredvid och ligga i buskarna för att sno lite rabarber. Då betalar jag hellre 20 spänn kilot. Det är väl för fan vuxet och präktigt om något?!

Nils, snart står jag på toppen av Mount Everest. Ingeting är omöjligt. Fast imorgon sätter jag nog på mig lite smink om det inte regnar. Men mjukisar blir det. Orkar liksom inte cykla i jeans. Det är inte praktiskt alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0