Folk är smutsiga

Att jag har ett visst extremt renlighetsbehov är ju allmänt känt och efter att ha varit nere på stan en hel dag känner jag mig så smutsig att jag får en känsla av att vilja skrubba mig med stålull. Smuts smuts smuts tänker jag. Känns som om händerna är täckta i smuts. Andra smutsiga människors smuts. För det är andra som är smutsiga, det är ju inte jag. . Känslan av att vara extremt smutsig uppstår även på skolan väldigt ofta. Känner det plötsligt och måste då springa till toa och tvätta händerna i hett vatten. Oftast blir vattnet alldeles brunt eller grått eller svart. Och då känner jag äckel. Ibland funderar jag en stund om det t.o.m. kan vara så att det finns dna från andra människor på mina händer? Och då vill jag spy.

I mataffären blir jag konstigt nog mest smutsig. Det är ju där det liksom borde vara rent. Så att inte maten också blir smutsig. Fast där går ju alla och petar på allt. Plockar ut saker från hyllan och läser på förpackningen, nyser i handen, pillar lite mer på förpackningen och ställer sedan tillbaka den i hyllan där den får stå och sprida smuts. 

Smuts smuts smuts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0