Fascination!

Läste på löpsedlarna idag att Clark Olofsson är gripen igen. Är inte det fantastiskt? Givetvis inte för honom, men för oss andra. Den mannen har erbjudit så mycket underhållning under årens gång med alla kriminella aktiviteter han har sysselsatt sig med som sedan pressen har skrivit mängder om. Och när jag liksom var övertygad om att han äntligen gått i pension så dyker han upp i nån knarkhärva och tidningarna skriver spaltmeter. Han upphör ju liksom aldrig att förvåna.

Han är ju den enda "gangstern" Sverige ha haft (om man bortser från Hells Angels, Bandidos, OG, Jugge-maffian och dylikt). Han har ju för fasiken ett syndrom uppkallat efter sig: Stockholms syndromet. Eller det är ju inte uppkallat efter honom men det är ju tack vare honom det finns ett syndrom uppkallat efter vår eminenta huvudstad. Och psykologer är jag aldrig främmande för att slänga sig med det syndromet heller. Det är faktiskt ganska coolt.

Finns det någon dokumentär om honom? Jag har en sådan förkärlek för att försköna gangster världen.

För övrigt, Svensk Maffia är en bra bok.

Kommentarer
Postat av: Nisse P

jag tror min lillebror tycker om den boken också, han har den nog t.o.m! du förresten, kan du vara en ängel och ta med mina glasögon och skjort nu i veckan....det vore nice.....pusssssssssss!

2008-07-22 @ 00:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0