Dekadens?

Fin kväll igår. Smockat på Teatercafét. Smockat, smockat, smockat. Nils tyckte det var ungt folk. Jag och Sara var dock väldigt nöjda med utbudet. Många vackra män. Många skanky brudar. Som det ska vara en lördagkväll när alkoholen flödar och house musiken pumpar ut över Vasaplan (jag känner att jag börjar bli poetisk).

Drog därifrån innan stängning. Sara hittade en trevlig snubbe utanför. Jag och Nils hittade två till (iofs bekanta sedan tidigare) som vi tog med till Subway. Sen gick vi till parken och dansade till reggae. Fick se många höga och lite överförfriskade ungdomar dansa långsamt i otakt. Det var fint på något vis så där i sommarnatten. Jag var ytterst på vacker man, men ansåg mig slagen när vacker indiebrud med stort hår gled upp på graciöst vis. Jag gav upp kampen och insåg att det inte var något jag kunde tävla med. Istället vandrade jag vidare i gräset i mina 10 cm klackar som sjönk ner långt i marken. Taxi hem. Cigg på balkongen. En låt på Ipoden. Sen säng.

Dagen har spenderats i soffan. Två filmer är avklarade. 3 bullar är avklarade. Chipspåse är avklarad. Kommer antagligen inte bli så mycket mer gjort än det.

Fy satan vad jag har ångest över att gå till jobbet imorgon. Jag vill inte.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0