Blodsockerfall vs. sockerhög

Jag har en...hmm...tendens att få lite blodsockerfall om jag inte äter med en sisådär 2 timmars mellanrum. Jag blir kallsvettig, blicken flackar, knäna skakar, hjärnan stänger av, jag blir fysiskt svag och jag blir på ett jävla humör. Dock upplever jag samma känsla när jag är sockerhög. När jag liksom har smällt i mig ett kilo godis på rekordtid och glömt tugga hälften.

Oftast har jag dock koll på om det är blodsockerfall eller sockerhöghet det handlar om. Idag vet jag dock inte, vilket gör det svårt att åtgärda problemet. Jag har nämligen ätit en massa godis och glass men ingen mat. Så jag har brist i mat men extrem mycket socker i mig? Kanske borde käka en macka eller så och se om det hjälper? Men projektet att ta sig till köket kan resultera i att jag svimmar. Och jag är ensam hemma. Tänk om jag dör? Ramlar och slår huvudet i nåt hårt och ligger där och förblöder? Skoj för Sara att komma hem till det liksom. Fast det är nog inte så skoj för henne att komma hem till en lealös ragata heller för den delen. En jävla problematik detta.

Usch vad jag kallsvettas. Kan jämföra det hela med att ligga i sängen när man har druckit alldeles för mycket sprit, när man mår piss och kallsvettas så in i helvete att en känsla av att vilja klösa av sig huden infinner sig. Usch vad jag är svag. Usch vad jag är höd på socker och låg på mat. Usch vad jag mår dåligt. Usch vad min kropp är beroende av fasta mattider och regelbundenhet. Så jävla Svensson.

Snälla hjälp mig. Jag kommer döööööööööööööööööööööö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0