Bert-stjärt

Sara överraskade mig med min favorit serie alla kategorier idag: Bert. Ni vet, den serien som gick på svt för typ 12-14 år sedan eller så. Baserad på böckerna av Sören och Anders. Den är så jävla grym. Den är så jävla rolig. En gång i tiden hade jag den serien på vhs men den försvann för x antal år sedan. Nu har dock Sara lyckats ladda ner den högst olagligt. Tack tack teknikens under. Tack.

Ni som är skeptiska och tänker: Jävla barnprogram! Ni kan ju bara gå och lägga er. Manusförfattarna var ju hyfsat höga på crack när dom skrev manuset, vilket gör att serien även funkar för vuxna. Den är sååå detaljrik. Den är så ovanlig. Den är så in i helvete jävla skum. Varför görs inte barnprogram på detta sätt längre? Nu är det ju bara läskiga Teletubbies och Pokémon och fan och hans moster. Det är ju inte kvalitativt eller kreativt nånstans. Fy satan. Nä, det var verkligen bättre förr.

Jag hoppas verkligen att jag hinner se klart alla avsnitt innan jag måste gå och lägga mig. Jag vill minnas att avsnitt 10-11 var mina favorit avsnitt när det begav sig för em sisådär 12 år sedan.

Kommentarer
Postat av: claudius

nej men så fantastiskt! jag har förätiti mig på tårta och tacos idag. i feel dead!

2008-07-06 @ 21:36:38
URL: http://claudiusclockhovius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0