Rix Fm och den tillsynes minskade intelligensen

Jag har lyssnat på Rix Fm hela dagen. Min kollega tycker att den radiokanalen är awesome. Dom spelar endast 5 låtar på den kanalen. Om och om igen. Ibland byter dom ordning på låtarna så att man ska bli lite förvirrad. Ibland spelar dom en låt och sen går dom till reklam och sen spelar dom låten igen direkt efter reklamen. Jag är starkt övertygad om att jag är väldigt mycket dummare efter en dag med Rix Fm lyssnande.

Detta är låtlistan:
- Coldplay - Viva la vida
- Killers - Human
- Katy Perrys nya (låtnamn okänt)
- Beyoncé - If I were a boy (eller vad den nu heter)
- Och slutligen, någon form av cover på Jolene. Vilket jag givetvis tar som en personlig förolämpning även fast det snarare är Dolly som borde vara det. Okej är det iaf inte.

Om och om igen! Jag tycker inte att kanaler som Rix (som har en tendens att spela sönder allt som kommer i deras väg) ska få tillgångar till storheter som Killers. Det är inte rätt. Dom ska INTE bli kommersiell skit. Dynga.

Nåväl, nu ska jag handla julklappar på internet. Sjukt bekvämt. Men bäst av allt att man kan betala hela kalaset sedan. Jag har nämligen minus 50 kronor på kontot och endast 21,50 kronor löst i fickan. Nu är goda råd dyra som man brukar säga. Att detta är en klassisk lyxfällan fälla skiter jag  fullständigt i. Mina nära och kära ska ha sina julklappar. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0