Nyårslöften

1. Bli mer ödmjuk

2. Sluta inbilla mig att jag "bara röker lite".

3. Sluta tro att diverse lösaktiga relationer på något vis kan "göra mig hel".

4. Sluta tro att mitt destruktiva beteende på bästa vis botas med sprit. När det kanske främst är spriten som gör mig destruktiv.

5. Inte bli kär.

6. Inte bli bitter när jag blir kär och personen inte blir kär i mig.

7. Köpa något fint till Nils.

Jag känner att det är en alldeles överkomlig lista. Jag tror jag kommer ha brytit mot löfte 5 innan nyårsdagen. Mycket eftersom sprit gör att jag blir kär. Oftast kär i den mest olämpliga person. Vilket givetvis leder till att jag kommer bryta mot löfte 3. Vilket leder till att jag bryter mot löfte 6.

Kanske lika bra att skita i detta? Fast Nils ska få nåt fint. Och jag ska vara ödmjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0