Nu ska vi prata om den rosa elefanten

På min nya arbetsplats arbetar det mest män. Vi är väl några få kvinnor. Kanske 4-5 stycken av kanske 50 pers. Helt enkelt en väldigt mansdominerad arbetsplats. När jag idag gick in i lunchrummet upplevde jag hur det är att vara den rosa elefanten. Nåt att stirra på men som man inte pratar om. Ingen pratade med mig. Fast jag satte mig mitt i smeten. Så jag läste Dagens Industri istället. Och lyssnade på samtal rörande att byta fru med varandra, bastubadning och hur "dom där jäkla djurrättsaktivisterna hade förstört så att vi riktiga män inte längre kunde köpa oss ett kilo kaskelotkött när hungern låg på". Jag kände ett instiktivt behov av att gömma min kikärtssallad under bordet. Liksom inte visa upp min vegetariska sida. Liksom inte ge mig självmant till vargarna. Att erkänna sådant fakta är nog lika med dödsdom. På fredag är det dock julbord. Hur ska jag undanslippa det med livet i behåll? Jag ser framför mig hur skinka och prinskorv kommer tvingas på mig.

Nåväl, imorgon ska jag passa in som fan. Jag har gjort pasta med quornfärs. Kan passera som köttfärs.

Kommentarer
Postat av: Claudius

Men ack vilken extraordinär arbetsplats du hamnat på :P ! Du måste ju sätta dig mittemellan grabbsen och säga ; " Jaha, vad sitter ni nu och skvallrar om då?" och sen slå lite halv hårt på någon av grabbarnas axel. Eller varför inte bryta isen med en " du skulle kunna vara min pappa; är det du pappa!? som jag sökt i alla år!pappaaaaaa! "

2008-12-08 @ 21:02:02
URL: http://claudiusclockhovius.blogg.se/
Postat av: rikard

eller så skippar du bara provokationerna. se det hela som ett experiment där du har världens möjlighet att insupa massor med erfarenhet hur denna typ av klientel beter sig. kommer du orka att stå emot provokationerna som riktas mot dig?



jag är avundsjuk.

2008-12-08 @ 21:12:55
Postat av: Hanna

Jag orkar inte med provokationer. Inte när det är 45 stycken mot en!!!!! Jag känner mig missförstådd.

2008-12-08 @ 22:40:44
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: rikard

hanna, 45 mot en är väl ingenting. pepp. pepp.

2008-12-09 @ 08:56:37
Postat av: rikard

hanna, 45 mot en är väl ingenting. pepp. pepp.

2008-12-09 @ 08:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0