Julstämning?

Jag har inte haft julstämning på många år. Jag skulle nog säga sedan julen 2002 så jag och Niclas fixade julmysigt i vår första egna lya. Efter det kan jag inte minnas julstämning.

Julstämning kan ju utebli p.g.a. av att jag inte ens har julpyntat lite dom senaste åren. De två senaste åren har mitt julpynt bestått av en grön Parlinotomte som jag fick av den snälla mannen i tjorren i Ålidhems centrum.

Fast vem bryr dig egentligen? Jag har inget behov av julstämning. Jag vill bara hem till min familj en sväng. Julstämning är ju egentligen ett jävla påfund. Nåväl, hemma i trångfors har vi ju även skippat julmaten då detta är äckligt. Idag sms:ade jag julmenyn till mamma. Blir färska musslor till förrätt, lax till varmrätt och chocolate cheesecake till efterrätt. Jag tycker om när jag får bestämma och mamma bara är medgörlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0