I love them nerds!

Jag innehar en viss förkärlek till nördar. Jag har nämnt det förut men nämner det igen. Det är något med deras otroligt försynta och lätt nervösa uppsyn som gör att jag vill hålla om dom i en evighet medan jag tyst viskar i deras öra att "allt kommer bli bra". Tänk Fredrik Wikingsson och Virtanen.

Fast sedan började jag givetvis tänka mer kring detta med nördar. Jag gillar dessa på ett moderligt vis. När det sedan kommer till sex och runkobjekt så är det ju inte en nörd som dyker upp först i min skalle. Utan då är det mer snubbar av typen pop-rock-indie. Tänk Luke Pritchard, bröderna Norén, Fabrizio Moretti. Men även snubbar av typen snowboardåkare/skateboardåkare. Tänk Luke Trembath.

Så min hjärta säger nörd men min hjärna och mitt kön säger tydligen pop-rock-indie och snowboard. Dvs. män som generellt har en tendens att bete sig som ett första klassen rövhål. Tyvärr har jag en tendens att tänka med kuken så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0