Bitterljuvt

Jag tog bussen klockan 6.20 imorse till jobbet. En omänsklig tid för mig som anser att allt innan 08.00 är ren och skär tortyr. Jag peppade med musik. Jag peppade peppade för att verkligen inte bli bitterfitta. Jag bytte buss på Vasaplan. Pepp. Pepp tänkte jag. Sen hoppar jag av vid Västerslätts centrum och går den sista biten mot arbetsplatsen. Tar ca en kvart tjugo minuter. Det var kallt. Jag slår på Franz Ferdinands första skiva. Pepp. Pepp. Jag tänkte positiva tankar.

Sen svänger jag in vid min nya arbetsplats för att upptäcka att Ultra/Swebus/SL (eller vad i helvete nu bussbolaget heter nuförtiden) har sitt garage vägg i vägg med mitt arbete!!!?? Men dom kan inte jävlar i mig se till att det går en buss förbi där i rimlig tid.

Bitterljuvt är fasiken bara förnamnet.

Idag ska jag googla kartor över Umeå för att verkligen undersöka om det inte går att ta sig närmare arbetsplatsen i en mer rimlig tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0