Årsbästalistan. I år har jag knarkat musik.

Min årsbästalista kommer innehålla diverse skivor. I år har musik styrt mitt liv. I år har jag knarkat musik som en sann heroinist på jakt efter sin nästa fix. Jag har hittat mycket som är magiskt, en del bra skit, en del mindre bra saker och saker som faktiskt luktar bajs. Dock är jag extremt nöjd med det jag har funnit som kommer presenteras på listan. Givetvis kommer även gamla godingar anslås.


- Arcade Fire - Neon Bible
- Arctic Monkeys - Favourite worst nightmare
- Band of Horses - Cease to begin
- Belle and Sebastian - The Boy with the arab strap
- Bob Dylan - Blonde on blonde
- Bon Iver - For Emma, forever ago
- C.S.S - Donkey
- The Cure - Greatest hits
- Cut copy - In ghost colours
- Feist - The reminder
- Fleet Foxes - Fleet Foxes
- Joel Alme - A master of ceremonies
- Junior Boys - So this is goodbye
- The Killers - Day & age (tilläggas ska dock att den inte ens i närheten går att jämföra med tidigare skivor)
- Klaxons - Myths of the near future
- Ladyhawk - Ladyhawk
- Ladytron- Witching hour
- The Last Shadow Puppets - The age of the understatement
- LCD Soundsystem - Sound of silver
- Looptroop Rockers - Good things
- Lykke Li - Youth novels
- The Magic Numbers - The Magic Numbers
- Mando Diao - Never seen the light of day
- The Mary Onettes - The Mary Onettes
- MGMT - Oracular spectacular
- The National - Boxer
- The Rascals - Rascalize
- Santogold - Santogold
- Shout Out Louds - Our ill wills
- The Smiths - The sounds of the Smiths
- The Strokes - Is this it
- Tegan and Sara - Songs for Christoff
- Tiger Lou - The Loyal
- Vampire Weekend - Vampire Weekend

Så avslutar vi detta år. Byter identitet. Går vidare. Låtsas att allt gammal aldrig har hänt. Dock fortfarande med röda naglar och leopardtröja. Because that's the only way I know how. GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0