Visst fan är det "besvärligt"

Jo asså visst var det så asså. Att jag skulle plugga idag. Har dock inte riktigt hunnit med. Var tvungen att dra till Apoteket och diskutera min kontaktallergi på händerna. Såg förjävligt ut.

Jag: Behöver nåt mot det här (sträcker fram höger handen mot Apotekskvinnan).
Hon: Jaha, ja, asså, det där ser ju lite...hmmm...besvärligt ut.
Jag: Jo ja tackar ja! Vad ska jag smörja på för att det ska se mindre besvärligt ut?
Hon: Har du varit till läkaren med det där?
Jag: Nej nej, det är nog kontaktallergi. Kan vara eksem eller så.
Hon: Ta kortison. Och så smörjer du typ hela tiden. Sen tar du den här mega feta krämen och smöjer ännu mer.
Jag: Tack tack. Jag ska direkt gå hem och smörja massor.

Hon såg dock så jävla skeptisk ut att jag blev orolig att jag kanske hade självdiagnosierat mig själv alldeles tokigt. Det brukar jag inte göra. Men hon tittade på mig så misstänksamt. Nåväl, jag åkte hem och smörjde. Ser faktiskt redan lite bättre ut. Mindre rött och så. Fattar inte varför jag inte ha överdoserat kortison förut. Överdosera funkar. Bara dosera funkar mindre bra. Nu hoppas vi helt enkelt på att blåsorna slutar vara så störiga och handen så torr så att jag slipper gå till Apoteket och få misstänksamma blickar av personalen.

Annars kommer jag snart börja gå med ena handen i fickan hela tiden så folk slipper se eländet. Precis som våran statistiklärare som hade en hand som såg ut som en klo gjorde. Så kommer jag få gå omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0