Tisdagar = Bajsdagar

Många människor hatar måndagar. Vilket jag inte förstår. Den värsta dagen på veckan är ju helt klart tisdagar. Under måndagen kan man fortfarande tänka tillbaka på helgen med glädje och man är fortfarande utvilad. Under tisdagen inser man ju hur jävla långt det är till helgen, de glada studerna från helgen har börjat tyna bort från minnet och man ser liksom inte något slut på jävligheten (jobbveckan). Oftas är det även den dagen man inser att det behövs städas hemma, att räkningarna inte är betalda och att det absolut inte finns någon mat hemma.

Tisdagar är hemska. Redan när jag vaknar på morgonen mår jag lite dåligt över det faktum att jag vet att det är tisdag. Jag är starkt övertygad om att tisdagar är lite längre än de andra dagarna. Allt går långsamt. Allt är segt. Allt är tråkigt. Allt är liksom så jävla tisdags-aktigt. Blä.

Det enda som är bra med tisdagar är att Morden i Midsomer visas då. Fast de gäller ju bara drygt 10 veckor per år. Resterande 42 veckor är extremt tisdags-jävliga.

Och nu insåg jag precis att det inte är något Morden i Midsomer idag eftersom det är OS. Jag kan ju lika gärna lägga mig ner och dö.

Vad jag egentligen vill göra är att glo Entourage medan jag ligger i badkaret, men DC funkar ju givetvis inte eftersom även DC måste vara lite jävla tisdags-jävlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0