Sunday bloody sunday.

Hej hej hallå! Välkommen till mitt personliga helvete. Dvs. plugga på en helg. Jag har aldrig gjort det. Haft som regel att aldrig plugga en helg. Nån söndag kväll har jag fått offra, men fasiken aldrig en lördag eller fredag (ja, fredag räknas som helg i studentvärlden). Igår pluggade jag. Iofs inte så vidare mycket, men lite grann. Idag har jag också pluggat.

Insikten att jag ska plugga in en hel kurs på två dagar har blivit lite överväldigande. Känner viss ångest. Så fort jag tror att jag har koll på nåt så inser jag hur mycket av det andra jag inte har koll på. Så blir jag förbannad en stund och går iväg och gör nåt annat för att lugna ner mig. Som att hälla propplösning i diskhon i köket tills det svider i ögonen och det blir tungt att andas. Och så förlorar jag värdefull pluggtid. Hade kunnat plugga effektivt ca 8 timmar hittills idag. Tror att jag kan ha pluggat 3 timmar kanske. Hur ska jag hinna med? Sitter mest och bara bläddrar lite i papper och bok och tänker för mig själv: Det där kan jag inte och det där kan jag inte och det där kan jag inte. Förbannade fan vilken kuk-dag.

Och ja Marina, jag vet att det är felstavat och jag vet hur table stavas. Men ibland, i all hast, blir det lite tokigt när jag för fingrarna över tangenterna. Och det är inte alltid jag upptäcker sådant före publicering av inlägget och det är inte alltid när jag upptäcker felet som jag orkar gå tillbaka och ändra. Jag har faktiskt ett liv bortom bloggen, hur svårt det än är att tro.

Kommentarer
Postat av: M

Of course, känner folk icke igen lite hederlig ironi?

2008-08-25 @ 13:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0