Som sagt.

För 6232 kronor i hyra så tror man att man ska få en fungerande tvättstuga med "på köpet". Men som sagt är inte så fallet när det kommer till Bostaden AB i Umeå.

Idag konkade jag ner typ 2 ton tvätt till tvättstugan. Har inte ett endaste rent underklädesplagg eller strumpor. Jag använder numera "the skanky ones" när det kommer till trosor. Sånna trosor som gör det jävligt svårt att se sin egna reflektion i spegeln och sånna trosor som man aldrig skulle visa upp för nån annan. Jag var helt enkelt i ett extremt behov av att tvätta. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, när jag som sagt har konkat ner två ton tvätt för fyra trappor och in på nästa gård så träffar jag på nån typ av väktare som knappt är torr bakom öronen som meddelar mig att tvättstugan tyvärr inte kan användas eftersom det är stopp i rören. När jag frågar när detta kommer vara åtgärdat så rycker han mycket trotsigt på axlarna och svarar: Inte vet jag. Kommer kanske en rörmokare snart. Vadå kanske? Va? Det var då inte till att vara hjälpsam.

Ny tvättid är bokad till tisdag kväll. Tills dess kommer jag att vara naken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0