Självhat.

Jag känner en viss längtan av att slå mig själv på käften. Jag har gjort det ofta den senaste veckan. Känt att jag vill smälla till mig själv alltså. Hurvla upp. Ge mig själv en avhyvling. Jag har dåligt samvete gentemot mig själv. Som att  jag är lite dum mot mig själv. En käftsmäll hade varit på sin plats kan jag tycka.

Men jag kan liksom inte komma på hur detta ska gå till? Tror liksom inte att jag kan ta i med en sådan kraft att jag orsakar någon skada på mig själv. Kanske ska jag springa in i en dörr? Fast jag tror liksom inte heller det funkar nåt vidare. Tror ju liksom att jag skulle tveka till lite så där i kollisionsögonblicket och därför även där missa chansen att orsaka mig själv den smärta jag sitter här och tycker att jag förtjänar.

Självhatet har uppkommit ur ett ständigt dåligt samvete för att jag borde plugga men inte kan hitta orken eller självdisciplinen att göra det. Jag jobbar ju för fan heltid. Jag är trött. Så ska jag liksom sätta mig ner när jag kommer hem och plugga jävla nationalekonomi. Oftast sover jag istället. Eller tittar på dåliga program på tv som inte är det minsta utvecklande eller lärorika. Eller så läser jag bloggar. Jag MÅSTE ju plugga!!! Varför varför utsätter jag mig själv för detta? Varför började jag inte i tid? Nu ligger jag istället sömnlös om nätterna och mår dåligt över att jag är en skit.


Kommentarer
Postat av: rikard

först och främst, förlåt att jag besudlar bloggen din alltför mycket. tänkte tygla mig, men det senaste inlägget var alltför fängslande. varför? jo, för jag befinner mig i en liknande situation.



jag drömmer inte om att slå mig själv, men istället vill jag vara död. jag är så nyfiken vad som händer när hjärtat slutar slå. och att jag redan har planerat hur jag vill bli begravd gör ju inte saken sämre heller...



undra om det är just därför jag är rädd att tappa självkontrollen. mina nära och kära är underrättade och beredda om/när min nyfikenhet tar överhanden över förnuftet.





jag är verkligen kusligt nyfiken.

2008-08-21 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0