Nu ska jag förklara nåt för er mindre vetande.

"Uttrycket "Murphys lag" har i folkmun förvandlats och beskriver alla typer av oturliga sammanträffanden, som att det bara regnar de dagar då man inte har med sig något paraply eller att man i snabbköpet alltid hamnar i den långsammaste kassakön. I denna betydelse används också uttrycket Lagen om alltings jävlighet eller Lagen om alltings inneboende ondska. "

Denna lag används även av folk som studera fysik om varför mackan alltid hamnar med smöret ner när den faller från bordet.

Denna lag styr även mitt liv. Vilket jag har påpekat vid flertalet tillfällen. Lagen gör att jag alltid spiller på favvo outfiten, att jag missar planet till destination jag har längtat att åka till, som får tvättstugan att paja när jag har två ton tvätt, som gör att de är slut toapapper när jag verkligen behöver bajsa, som gör att det alltid är slut Ben & Jerry's när jag verkligen behöver det, som gör att de alltid regnar när jag är så pass deppig att jag är redo att hoppa ut genom fönstret, som gör att Sara spiller rödtjut över hela favvo soffan (hände precis) och så vidare helt enkelt.

Eller som idag när jag precis har börjat lyssna på en ny talbok och kapitlen har hamnat fel vilket leder till att jag får höra vem mördaren är redan efter 10 minuter.

Det, mina vänner, är Murphys lag. Andra kallar det oflyt men jag har minnsann hittat en fysisklag som på nåt förklarar alla mina tillkortakommanden.

Jag bloggar så jävla bra när jag är full. Känner ni inte hur intressant jag är? En fulla Hanna är en bättre version av en nykter Hanna.

Kommentarer
Postat av: rikard

Hanna, det är verkligen en helt annan klass när du är fylld med rödvin, soffan likaså och självförtroendet är och tullar på en omöjlig nivå. sagolikt.

2008-08-30 @ 07:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0