Konsumera mera.

Visst är den fin min lilla blus på bilden? Lite skrynklig visst, men stryka har aldrig varit min grej. Köpte den för 50 spänn på Lindex. Köpte även en till blus/linne för 40 spänn och en kofta för 80 spänn. Det är ju för fasiken billigare än second hand. Var är världen på väg? Klart att det konsumeras när vi ges möjligheten att konsumrar i överdrift och kedjorna tar in hur mycket som helst och säljer det bara billigare och billigare. Nu handlade jag ju iofs på rea. Men det är typ sjukligt billigt. Vad är liksom produktionskostnaden då? Hm, min nationalekonomibok kanske har rätt ändå. Vid fri handel mellan länderna så produceras mera och vi konsumerar mera. Dock på vissa länders bekostnad, men det vägrar nationalekonmibokens författare erkänna. Ett faktum jag har svårt att förlikas med. Vi utnyttjar fattigare länder för att kunna konsumera mer och till ett lägre pris. Och jag deltar i hela spektaklet och köper mega billiga kläder på Lindex som säkert nån unge sytt ihop. Inte undra på att jag sitter här och skäms.

Dock tänker jag klappa mig själv på axeln eftersom jag alltid främjar second hand då jag tycker det är mega coolt och miljövänligt. Måste liksom se det positiva i all den skit jag bidrar till med i världen genom denna konsumtion.

Bry er inte om den otroligt tomma och slitna blicken på bilden. Klockan var 7.30 på morgon och jag skulle precis ge mig ut i regnet och cykla till jobbet. Kan ju få dödsångest för mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0