Jag myglar

Jag sitter, i denna trista torsdags eftermiddag, och myglar bort arbetstid. Jag har börjat bli expert på att mygla. Min sammanlagda rastlängd under dagarna är uppe i drygt 2 timmar och 10 minuter. När den egentliga rasttiden är 1 timme och 5 minuter. Jag har gjort det hela till en konstform. Det allra viktigaste är att se sjukt upptagen ut hela tiden. Eller gömma sig. Gärna på toaletten. Inte så att jag är rädd för att arbeta, men det är intressant att se hur långt jag kan ta denna mygling. Dessutom har jag upptäckt en alldeles fantastisk massagestol i vilorummet och den tar numera upp en hel del av min tid.

Nåväl, nu har jag gjort detta i 5 minuter. Har en 10 min rast och har nu haft rast i drygt 25 minuter. Toalettbesök är kvar så att den totala rastlängden bör hamna på ca 30 minuter. Och ingen märker nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0