Hello! Säg åt mig!

Sitter och läser bloggar och glor på Satc. Jag MÅSTE packa. Jag MÅSTE bädda sängen. Jag MÅSTE städa. Jag MÅSTE fixa. Vad är det för fel på mig? Varför proiriterar jag serier och slöhet istället för det jag MÅSTE göra? Och snart MÅSTE jag sova. Och jag MÅSTE göra allt detta innan jag kan sova. Kan ingen som läser detta ringa till mig och säga att jag är en jävla loser? Ett jävla pattraskt. En sjukt sjavig människa.

Jag och Rasha diskuterade iofs detta med måsten på jobbet förra veckan. Vi kom fram till att det inte finns några måsten. Utan allt handlar om vad man är beredd att göra för att nå sina mål. Men man måste inte. Man väljer att göra vissa saker för att ta sig framåt. Uppnå det man vill. Så nu måste jag egentligen VÄLJA att packa. VÄLJA att städa. VÄLJA att bädda sängen. För annars kommer jag inte kunna sova och det vill jag ju. För annars kommer jag inte kunna åka till Boden och det vill jag ju.

Men jag behöver likt förbannat en spark i baken. Annars kommer jag fortfarande sitta här kl. 02 i natt och glo på serier. För jag har ingen karaktär. Ingen självdisciplin. Inget jävla go!

Oschönt. Sjavigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0