Ett steg in i framtiden.

Sara har nu styrt upp så att vi kan använda Pirate bay. Vi har varit trogna dc användare. För enkelhetens skull. För att det var vad vi var vana vid. Kunde utan och innan. Vi har liksom hållt fast vid dc fast alla andra har övergett det skjunkande skeppet. Pirate bay har varit något skrämmande. Något obegripligt. Något vi inte har förstått oss på. Men eftersom dc har svikit oss den senaste veckan så var det dags för förändring. Klara oss inte utan nedladdade serier, filmer, musik och talböcker. Livet blir alldeles för svårt då. Om vi liksom inte har en aldrig sinande ström av media att tillgå. Livet blir tomt. Säger det kanske något om oss och konsumtionssamhället?

Vad fan händer i Georgien? Plötsligt var det bara krig och jag fattar nada. Hur många artiklar jag än läser så förstår jag inte meningen med det. Jag förstår inte vad som händer. Jag förstår inte vad Ryssland håller på med. Är det storhetsvansinne? Är det en maktuppvisning? Kommer världen gå under nu? Är det trefje världskriget på väg? Helvetes jävlar vad jag inte blir klok på hela scenariot. Jag är vilsen. Och jag gillar det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0