Dejt

Idag har jag lagat middag åt den enda mannen i mitt liv. Nåväl, den enda mannen som är nåt att ha. Min stand-in pojkvän. Min wingman. Min lilla galning.

Vi avhandlade Pride då vi inte setts på ett tag. Nils verkade kär. Jag verkade mest bitter och avundsjuk och fnös åt hans romantiska utspelningar. Gjorde usch-ljud åt allt det puttinuttiga som han berättade. Nils pratade alltså om fantastisk man han har träffat och jag pratade om alla kläder jag köpt för att må lite bättre. Där snackar vi kontraster i överkant. Nils lyckades dock även överglänsa mig på shoppingplanet också då han slängde fram sin nyinköpta Mulberry väska. Avundsjuk? YES! Men inte missunnsam. Bra lite avis. Jävla lyllo liksom. Han har kärlek och en Mulberry väska. Allt jag har är några sexuella relationer som alla slutat i katastrof och en viss ångest inför framtiden.

Men det är skönt att han är tillbaka. Det funkar så mycket bättre då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0