Dagens sista

Dagens sista blir Smashing Pumpkins med Bullet With Butterfly Wings. Fy satan vad jag lyssnade på Smashing när jag var 14 och gravt olycklig.

Fascinationen över detta band har jag att tacka min första riktiga "pojkvän" för. Till julen 1998 hade jag köpt en Wu Tang skiva åt honom i julklapp. Hann dumpade mig nån dag innan jul och sen fick jag höra att han inte alls hade varit speciellt trogen. Bedragen och arg som jag var så travade jag in i skivaffären (ja, det fanns sådana 1998) och bytte hans skiva mot Smashing Pumpkins skiva Adore. Just därför att jag var kär i låten Ava Adore. Sen var jag fast. Lånade resten av skivorna av min storebror och lyssnade och lyssnade. Fina minnen.

Så tack du kära första "pojkvän" som bedrog mig och krossade mitt hjärta. Utan dig vet man aldrig när jag hade hittat Smashing.


Kommentarer
Postat av: soph

haha, jag kommer ihåg denna tid. faan va vi loved loved loved den låten och videon

2009-03-09 @ 00:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0