Bakvänd näringslära

Glass till frulle, McD till lunch (oja, jag skäms), sorbet och godis till middag. Skulle chansa på att jag ligger på ett näringsintag på drygt 6000 kalorier idag. Jag är nu så socker hög att det kommer ta timmar att ta mig ner på jorden igen. Lite illa mår jag också. Tänker fortsätta detta ohälsosamma leverne tills jag kommer från Italien. Då ska jag sluta äta och gå ner de fyra kilo jag kommer gå upp.

När jag var nere på Strömpilen och klippte mig och shoppade lite idag så stötte jag givetvis på mannen jag igår bombarderade med diverse tragiska sms. Jag vända mig om och sprang åt ett annat håll. Hjärtat stannade lite. Kände liksom skammen och förnedringen fylla min kropp. En känsla jag hatar, men som det (uppenbart) verkar som jag inte kan leva utan. Det gör ju det hela ännu mer tragiskt. En jävla självplågare är precis vad jag är. Snart är det ju lika bra att jag börjar karva mig själv i handlederna som diverse vilsna tonåringar gör. Klä mig i svart och visa upp de gärna öppna såren på mina armar med ett trotsigt uttryck. Det är liksom lika bra. För just nu självplågar jag ju bara i smyg. And what's the point in that?

Nåväl Nils, blir det brunch imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0